Lapkričio 14-18 dienomis mokykloje vyko tyrinėjimų, eksperimentų savaitė ,,Aš – mažasis mokslininkas“.


Vaikai patyrė  begalę neišdildomų įspūdžių ir smagių netikėtumų eksperimentuodami su įvairiais daiktais. O kad eksperimentai ir tyrinėjimai būtų saugūs, jiems padėjo jų mokytojos.

Irma ir  Rita su vaikučiais atliko keletą eksperimentų: ,,Kodėl užgeso žvakutė?”, ,,Judanti kirmėlytė”, ,,Piešimas ant vandens”, ,,Muilo burbulai”. Išsiaiškino, kad degimui reikalingas deguonis. Tobulino lašinimo su pipete įgūdžius,  pakartojo spalvų pavadinimus, ugdė gebėjimą laikytis darbo nuoseklumo.

 3 klasės mokiniai su mokytoja Birute kūrė „Muilo burbulų skulptūrą“. Tyrinėjimų metu išsiaiškino, kad muilo burbulų skysčiui gaminti geriau tinka virintas, šiltas vanduo, o tvirtumas priklauso nuo įdedamo cukraus kiekio.  Tirpalą dar ir spalvino įdėdami dažų, kad burbulai būtų spalvoti. Po to muilo burbulus piešė ir spalvino.

Ketvirtokai  ir mokytoja Audronė buvo  mokslininkai – šnipai. Ieškojo dingusios savo klasės nuotraukos. Įtarė, kad kažkoks banditas ją pavogė. Tyrinėdami klasę ir rado bato atspaudą ir plaukų sruogą. Taigi pirmiausia bandė atspėti, kas tas plėšikas, nematomu rašalu užrašydami jo vardą ant popieriaus. Po to žiūrėjo, kas tas DNR yra. Ir lygino plaukų sruogą su visų klasės draugų plaukais. Galiausiai lygino batų atspaudą ir išsiaiškino, kad plėšikas, buvo Linutė. Dauguma, taip ir buvo parašę, kad pakaitinus lygintuvu nematomus užrašus,  išryškėjo vardai.

2 klasės mokiniai, padedami mokytojos Irenos, atliko bandymą „ Kaip perdirbti popierių“. Servetėles suplėšė labai smulkiai. Į indą įpylė truputį vandens ir 1 šaukštą klijų, viską labai gerai išmaišė ir sudėjo smulkiai suplėšytas servetėles. Vėl  gerai išmaišė ir paliko dviem valandom. Masę gerai išspaudė ir užsidėję ant įmautės ir labai plonai viską išlygino. Ilgiausiai teko laukti, kol išdžiuvo.

PUG vaikai  su mokytoja Vilma aiškinosi, kaip pasikeičia arbatos spalva, kai į ją įlašiname citrinos sulčių, po to įberiame sodos.

Mikrobai bijo muilo! Į vandenį įpylę maltų juodųjų pipirų (buvo mikrobai), o ausų krapštuką suvilgę indų ploviklyje, stebėjome, kaip “mikrobai” bijo muilo. Ausų krapštuką įmerkus į vandenį su pipirais, visi pipirai nuo ausų krapštuko atsitraukia ir nugrimzta į dangtelio dugną.

Pirmokai kartu su mokytoja Alma  bandė ragauti sūrų, rūgštų, saldų, kartų, aitrų skonius. Vyko dialogas, kur kokie skoniai pritaikomi buityje. Visi vaikai buvo aktyvūs, noriai diskutavo.

 IUG „Giliukai“ vaikai  panaudodami „Skittles“ saldainiukus, stebėjo besiliejančios spalvas, kurios  atrodo tikrai magiškai.

   Mokytoja Vilma  Į lėkštę įpylė  vandens ir įbėrė pipirų, kurie simbolizavo bakterijas (ir kitus blogiukus, sukeliančius ligas). Muiluotą pirštuką įkišę į vandenį su bakterijomis, stebėjo, kaip bakterijos pabėgo į šalis.

Pabandė  piešti kitaip. Teptuką ar ausų krapštuką pamirkė citrinų sultyse ir ant balto popieriaus lapo piešė.

    Palaukė, kol piešinys visiškai išdžiuvo. Mokytoja  karštu lygintuvu išlygino ir vaikai pamatė, kokie piešiniai išryškėjo.

Tyrinėjant ir eksperimentuojant, galima ne tik pamatyti, pajausti, bet ir sužinoti, patiems išbandyti.

Skip to content